ΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΕΝΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΟΡΤΩΝ ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΜΕΡΙΔΑΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ: ΤΑ ΨΩΝΙΑ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ.
Τα ψώνια (αγορές) σαν αντικαταθλιπτική αγωγή είναι ένα τρικ που γνωρίζουν πολύ καλά οι χειριστές της αγοράς, προκειμένου να αυξήσουν τους τζίρους και κατά συνέπεια, τα κέρδη, ιδιαίτερα κατά τις περιόδους των εορτών.
Γνωρίζοντας ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων αγοράζει πάντα περισσότερα από όσα χρειάζεται, και μάλιστα, με σχετική ευκολία, γιατί αυτό είναι κοινωνικά αποδεκτό, χρησιμοποιούν τη διαφήμιση με μεγάλη επιτυχία για το σκοπό αυτό.
Σε μία εποχή όπου κυριαρχεί η κοινωνική πίεση, η μοναξιά, το άγχος και η κατάθλιψη, η διαφήμιση παρουσιάζει τις αγορές σα λύση. Βάζει τον ένα να μιμηθεί τον άλλο, τονίζοντας ότι αυτό που κάνουν όλοι, δε δημιουργεί ενοχή, πιθανόν και δεν γίνεται αντιληπτό από τους γύρω του μέσα στην τεράστια μάζα των καταναλωτών. Πολεμάει την κατάθλιψη και φέρνει ανακούφιση. Άρα, αγοράζουμε.
Και όντως, υποσυνείδητα, αγοράζουμε τα πάντα με τα πάντα (λεφτά, δάνεια, πιστώσεις κλπ). τις περισσότερες φορές τα διάφορα αγορασμένα «αγαθά» μένουν αχρησιμοποίητα και ανέπαφα για πολύ καιρό. Οι δε αγοραστές τα παρατηρούν αρχικά και μετά τα αποθηκεύουν σε σκοτεινές γωνίες για να μην τα βλέπουν. Με τον τρόπο αυτό προσπαθούν να μειώσουν την ενοχή τους για την άχρηστη και πανάκριβη δαπάνη μιας στιγμιαίας αντικαταθλιπτικής αγωγής.

0 Comments:

Post a Comment



Δημοφιλείς αναρτήσεις

 

© 2006 | Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger by Blogcrowds.